וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושמחת עם ילדיך: כך תכניסו את הילדים לאווירת החגים

וואלה! NEWS בשיתוף yes

20.9.2016 / 13:21

חגי ישראל זוכים להתייחסות במסגרות החינוכיות לגיל הרך, אבל ספק אם היא משנה את סדר יומם. איך בכל זאת תוכלו להכניס בהם קצת מהרוח החגיגית?

ילדים מתנדבים. ShutterStock
התנדבות היא דרך מצוינת להבריק את הנשמה/ShutterStock

בעוד פחות משבועיים ייסב עם ישראל לארוחה החגיגית שתציין את פתיחת השנה העברית החדשה. סאגת הקניות/הכנות/ניקיונות/נסיעות (מחקו את המיותר) שתגיע לשיאה בשבוע הבא תאפשר להורים לנשום לרווחה.

והילדים? בדרך כלל הם בכלל נמצאים בעולם אחר. חגי ישראל זוכים להתייחסות במסגרות החינוכיות לגיל הרך, אבל ספק אם זאת משנה את סדר יומם. אבל בישראל עסקינן, וכדי לחוות היטב את תקופת החגים קיים הצורך להכניס בקטנטנים קצת ציונות וגאווה לאומית. איך עושים את זה? טוב ששאלתם.

שתפו אותם בהכנות – ילדים אוהבים להיות שותפים לכל דבר, וכעת נראה שהגיע הזמן ליישם זאת. אל תצפו שהם יעזרו לכם להרים את סלי הקניות (אם כן, התמזל מזלכם) או להבריש אבק מהפנלים, אבל אם תגידו בקול רם את רשימת המטלות שנותרו עד ערב החג ובעיקר את חשיבותן ומשמעותן, תתפלאו להיתקל במשהו שאולי אתם שומעים תדיר אבל לא באמת מקשיבים: שאלות. רק שהפעם הן יהיו ענייניות.

קניות עם ילדים. ShutterStock
רכישת מתנות היא פלטפורמה נהדרת להתחיל לדבר על משמעות החג/ShutterStock

קנו איתם מתנות – מיותר לציין את חיבתם של ילדים לקניות ולמרכזי קניות וכדאי לנצל זאת. בין אם אתם מארחים בחג או מתארחים, רכישת מתנות היא פלטפורמה נהדרת להתחיל לדבר על משמעות החג, סמליו ומנהגיו. התייעצו איתם בעת רכישת המתנות ותנו לנו להם לחוש את החגיגיות הנלווית לתקופה זאת של השנה.

הורידו אפליקציה – נכון שברוב ימות השנה אתם נלחמים בהם שיניחו לסמארטפון, אבל בחגים יש למכשיר הנייד יתרון משמעותי. אפליקציית החגים של חברת yes תנגיש להם את תכני החג בצורת משחקים, חידונים ותמונות צבעוניות. לפחות תוכלו לדעת במה הם מרוכזים.

התנדבו – אין כמו התנדבות וסיוע לאחרים כדי להדגיש את רוח החג. ראש השנה מתקרב? אחרי שסיימתם את כל המטלות, רכשו כמה ק"ג של תפוחים וכמה צנצנות דבש וקחו את הילדים כדי לחלקם לעמותות וארגונים שמסייעים למי שמזלו אינו שפר עליו. פיניתם המון בגדים מהארון? אל תזרקו אותם. תקופת החגים מלווה בתחושת התחדשות ואין כמו התנדבות ומעשים טובים כדי להבריק את הנשמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדים עוזרים במטבח. ShutterStock
ילדים אוהבים להיות שותפים לכל דבר/ShutterStock

חלקו להם מטלות - לא תמיד הם אוהבים לתת יד, אבל חגי תשרי הם יוצאים מן הכלל. ילדים אוהבים להרגיש שהם נחוצים ולפיכך, כדאי לתת להם תפקידים שגם יגרמו להם העצמה אישית וגם יורידו מכם את העומס, כמו למשל סידור שולחן החג, או אחריות על חלוקת מתנות לאורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully