וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים שמח הוא פורים נוח

16.3.2016 / 11:29

תחפושת מקורית וחד פעמית זה מגניב, אבל כשמדובר בפעוטות, זה ממש לא עקרוני. הכי חשוב שהילד יתחפש למשהו שהוא רוצה ושהתחפושת שלו תהיה נוחה ונעימה ולא קונסטרוקציה מורכבת

פורים. ShutterStock
לפיות והפרפרים יהיה נוח יותר להיעזר בקשת עם מחושים/ShutterStock

באיזשהו שלב מגיע הגיל בו ילדים כבר לא רוצים להתחפש לאלזה, ספיידרמן ונמר ומחפשים תחפושת מקורית. זה כיף שיש תחפושת יצירתית וחד פעמית, אבל בגיל הרך ובגילאי הגן והיסודי הדבר הכי חשוב הוא שהילד יתחפש למשהו שהוא בוחר ורוצה ושהתחפושת שלו תהיה נוחה ללבישה.

הרבה פעמים רואים ילדים עם תחפושת מגניבה ומעוררת התפעלות – כזו שאולי תקטוף את המקום הראשון בתחרות התחפושות - אבל בתוכה ארוז ילד או ילדה שלא כל כך יכולים לראות, לזוז או לשבת בנוחות. זה נחמד למשל להתחפש לרובוט או לקוביית לגו, אבל עדיף לחשוב על רעיון טוב יותר מאשר להלביש על הילדון ארגז קרטון צבוע עם חורים לידיים.

על מה כדאי לוותר?

בד לא נעים ודוקר – יש תחפושות סינטטיות וגם כאלה שעוברות בירושה שהבד שלהם מחוספס, שורט או דוקר ופשוט לא נעים ללבוש אותן. אם לילד לא יהיה נעים הוא יהיה מתוסכל או שפשוט יוריד את התחפושת.

מסיכה – יכול להיות שהילד הפרטי שלכם דווקא זורם עם מסיכות, אבל לרוב הילדים זה לא נוח. זה לא נעים להם על הפנים והם מתקשים לראות דרכן. מסיכות בדרך כלל לא מחזיקות על הראש יותר מכמה דקות ולכן כדאי לשקול לוותר ולהסתפק באיפור (אם הילד מסכים כמובן).

קונסטרוקציה – שימרו את כל הדגמים והרעיונות האדריכליים לעוד כמה שנים. כדאי להלביש תלבושת שהיא נוחה (חליפה, מכנס וחולצה, חצאית, אוברול) ולוודא שלילד אכן נוח להסתובב, לשחק ולשבת עם התחפושת שלו.

ילד מחופש בוכה. ShutterStock
שימרו את כל הדגמים והרעיונות האדריכליים לעוד כמה שנים. ילד בוכה/ShutterStock

מה כדאי לאמץ?

חליפות ובגדים בגזרה רגילה – מאז שרובנו קונים תחפושות תוצרת סין רוב התלבושות לגיל הרך מגיעות כחליפות עם ריצ'רץ שנוח מאוד ללבוש ולהלביש. אם קונים תחפושת של נסיכה/פיה – בדקו שהשמלה נוחה ובמידה הנכונה ואם לא – גזרו, קצרו או כווצו – זה לא נוח לילדים לדרוך על שולי השמלה (או המכנסיים) וזה גם לא בטיחותי.

גם אם התחפושת יותר מיוחדת נסו לבסס אותה על בגדים רגילים (להדביק עליהם דברים מלבד, לצייר). כשמדובר בתינוקות נוח לבסס את התחפושת על בגד גוף.

חצאיות טול – קל מאוד למצוא כיום חצאיות טול בכל הצבעים והן מצוינות כמעט לכל תחפושת של ילדה. רצוי לבחור בטול רך ונעים ולא בבד קשה ו"עומד". אפשר גם בקלות להכין חצאית טול קשירות ללא תפירה. כאן תמצאו הדרכת וידאו וכאן הדרכה מצולמת.

מסיכה שמורכבת על משקפיים - במקום מסיכה שבדרך כלל חובשים לדקה אפשר ללכת על השיטה הזו. לוקחים משקפיים (למשל משקפי שמש) המתאימים לראשו של הילד ועליהן מסביב מדביקים מלבד או מסול את הצורה המתאימה (למשל עיניים ואף של ינשוף/תוכי/אריה). כשמדובר רק במשקפיים זה הרבה יותר נוח ממסיכה.

קשתות במקום כובעים - גם כובע הוא לא אביזר שילדים בגיל הגן משאירים על הראש הרבה זמן. אם מדובר בקאובוי או בפיראט זה אביזר הכרחי, לפחות לתחילת היום, אבל פיראט יכול לשים בנדנה על הראש (יותר נוח מכובע) ולכל הנסיכות, הפיות והפרפרים יהיה נוח יותר להיעזר בקשת עם מחושים, אוזניים או כתר-קשת מאשר בכובע או כתר פלסטיק רגיל.

לתכני yes עם מי לגדול היכנסו ל –yesVOD

וואלה! NEWS בשיתוף yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully