וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל חורף ודוד קיץ: איך מלמדים את הילדים על עונות השנה

6.10.2016 / 15:34

לנו המבוגרים, זה אמנם ברור אבל ילדים בגיל הרך עדיין לא עושים את ההבחנה וגופם, שיודע לשמור על הטמפ' הנכונה, לא באמת מרגיש את ההבדל. חמש המלצות להסברה נבונה

ילדה מחזיקה בגביע גלידה. ShutterStock
כדאי שגם הילדים יטעמו את המאכלים הייעודיים לעונה המתקרבת/ShutterStock

גנרל חורף ודוד קיץ: איך מלמדים את הילדים על עונות השנה
לא צריך להיות חד עין כדי לראות שאט אט הקיץ המהביל מפלס את דרכו לחצי השני של הגלובוס ומפנה את מקומו לסתיו ולחורף.

לנו המבוגרים, זה אמנם ברור אבל ילדים בגיל הרך עדיין לא עושים את ההבחנה וגופם, שיודע לשמור על הטמפ' הנכונה, לא באמת מרגיש את ההבדל. ובכל זאת, עונות השנה הן חלק ממערך הלימודים של הגיל הרך וחשוב ללמדם כבר עתה.

בישראל, במרבית ימי השנה זורחת השמש. הנתון הזה אמנן משבש מעט את היכולת לאמוד את ההבדלים אבל הוא משמש קרקע פורייה ללמידה ברגע האמת. הנה כמה המלצות שיקלו את המשימה.

צאו לטיול חושני – לא, לא מדובר בטיול שמיועד למבוגרים בלבד אלא לטיול שמשלב את החושים האנושיים. לכל אחת מעונות השנה יש צבע, קול, ריח ואפילו טעם. קחו את הילדים לטיול בסביבה טבעית ופשוט תנו לחושים לעשות את העבודה. כמובן שיתעורר הצורך להסביר להם מה הם רואים או שומעים, אבל אי אפשר להתבלבל בצבעם של עלי השלכת בסתיו, או בריחו של הגשם.

ילדה משחקת בארגז החול בחורף. ShutterStock
אין כמו סוודר או מעיל כדי לציין את הגעתו של החורף/ShutterStock

קחו אותם לשוק – פירות וירקות הם אולי הסמן הבולט ביותר לשינויי מזג האוויר, וכדאי שגם הילדים יטעמו את הגידולים הייעודיים לעונה המתקרבת. קבצו את הירקות והפירות ומיינו אותם לפי עונות השנה. הבחינו בין טעמים, צבעים וריחות.

הגיע זמן לפתוח את הארונות – אין כמו סוודר או מעיל כדי לציין את הגעתו של החורף, אבל אין זה מספיק כדי ללכוד את תשומת לבם של הילדים. סמנו את תאריכי היעד בהם יישלפו בגדי הים או יוצאו המגפיים מהבוידעם ושימו אותם על לוח השנה. תתפלאו לגלות שצעדים אלו יוצרים ציפייה גבוהה אצל הקטנטנים.

חי וצומח – גם פרחים ובעלי חיים הם סמן ידוע לחילופי העונות. גם כאן, ההמלצה היא לצאת לסביבה טבעית והביטו בפריחה ובציפורים שמבשרים את בשורת מזג האוויר. כדי להשיג זכירות, פשוט צלמו אותם ומדי פעם בקשו מהקטנטנים לזהותם כחלק ממשחק דרך או לפני השינה.

ציירו את השנה – קחו לוח שנה ובקשו מהילדים לצייר אייקון של שמש על כל אחד מהחודשים שמופיעים בו. לאחר מכן, התחילו למלא טבלה מטאורולוגית שתכלול הוספת האייקון בכל יום. בקשו מהקטנטנים לצייר שמש צהובה, גשם, עננים לכל אחת מעונות השנה והבחינו ביכולתם לזהות את מזג האוויר שבחוץ ולהתאימו לתאריך הנכון.

וואלה! NEWS בשיתוף yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully