וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במילים אחרות: מה לעשות כשהילד תופס אתכם ברגע מביך?

18.7.2016 / 8:00

ילדים לא תמיד מבינים מילים ומעשים, במיוחד את אלה של המבוגרים, אבל הם קולטים הוויות. איך מעבירים את המסר ומתגברים על המבוכה?

אילוסטרציה. ShutterStock
קלטו ברגע מביך או הסיגו את פרטיותכם? הצעד הכי פחות מומלץ מבחינתכם יהיה להתעלם/ShutterStock

הילדים שלנו הרבה יותר מתוחכמים ממה שאנחנו חושבים וגם אם אנחנו מעדיפים לעצום את העיניים, כדאי לדעת שהם מבינים את הכל. נכון, עדיין אין ברשותם אוצר מילים של אדם בוגר, אבל מיותר לצפות שהם יטעו בפרשנות. אם הם קלטו אתכם ברגע מביך או הסיגו את פרטיותכם, הצעד הכי פחות מומלץ מבחינתכם יהיה להתעלם.

אז מה עושים? איך מעבירים את המסר ומתגברים על המבוכה? לפני הכל, תירגעו. מיד אחר כך, שימו לב כיצד אתם מגיבים ממש ברגעים הראשונים ותיזכרו שלמרות הסיטואציה הלא כל כך נעימה, מדובר בהזדמנות נהדרת להטמיע בילדים ערכים של חינוך, פרטיות, לקיחת אחריות ושמירה על גבולות. איך עושים את זה אתם שואלים? הנה כמה המלצות.

הכי חשוב, אל תשקרו ואל תמלמלו

ילדים לא תמיד מבינים מילים ומעשים, במיוחד את אלה של המבוגרים, אבל הם קולטים הוויות ואם אתם מובכים ומנסים להסתיר זאת, הם יקלטו זאת מיד.

כעת, זאת בחירה שלכם אם וכיצד לעזור להם למצוא את המילים הנכונות. הסבר קצר, גם אם לא מלא של הסיטואציה, מלווה בחיוך וקבלת אחריות, יבטיחו שהילד יוכל לסמוך עליכם תמיד ויאמין לכם שתספרו לו את האמת.

השתדלו לא לכעוס

ברור שזה מעצבן. לא קל להתמודד עם פגיעה בפרטיות וברגע הראשון תיתכן הצפה של כעס שתשטוף, כמובן, גם את הילד. ובכן, קחו נשימה ארוכה וזכרו שמנקודת מבטו, הוא איננו עשה מעשה "רע" והטלת אשמה עלולה לגרום לו תחושה של אי נעימות ותסכול, שתמצא לה מקום של קבע התודעה הרכה שלו. לא הייתם רוצים את זה על מצפונכם, נכון?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אבא וילדה. ShutterStock
אל תבקשו מהם להסתיר ולשקר בשבילכם/ShutterStock

אל תבקשו ממנו להסתיר

כן, מחיר המבוכה עדיין קיים אבל לסתום להם את הפה, זה לשלם מחיר גבוה יותר בעתיד. ראשית, אתם מבקשים ממנו לשקר במידה וישאל על כך או ירצה להעלות את הנושא בעתיד.

שנית, אם הגבתם במבוכה ולא טרחתם להרגיע אותם תהיו בטוחים שהם צריכים לשתף את המידע הזה עם מישהו (סבתא..?) ואת זה אתם רואים רק בחלומות הגרועים שלכם.

דברו על זה, כמה שיותר

המילים נמצאות אצלכם וזה אומר שתוכלו למצוא את אלה המתאימות כדי שהם יבינו בבהירות את מה שקלט מוחם. רוב המבוגרים נוטים לחשוב שילדים מבינים את החיים בדיוק כמוהם.

ובכן, זאת טעות. לילדים יש תהליך משלהם לעיבוד המידע והתרומה שלכם תתבטא בעיקר ביכולת לאפשר להם לשאול את כל השאלות ולקבל תשובות מספקות ואמינות.

אל תעשו מזה עניין גדול

במילים אחרות, לחץ שלכם רק יגביר את התחושה הלא נעימה שנוצרה בהם. קחו אחריות על המצב שנוצר אבל שדרו להם ששום דבר רע לא קרה.

גם אם נתפסתם במיטה או ברגע פרטי אחר, מדובר בחוויות אישיות שלא ראויות לתשומת לב שלילית שרק תגביר את העניין שלהם במצב. אם אתם במצב הרוח הנכון, חייכו וחזקו אותם על שבחרו לשתף אתכם ולחלוק את המידע עמכם.

לתכני yes עם מי לגדול היכנסו ל –yesVOD

וואלה! NEWS בשיתוף וואלה yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully