וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים בחופש? כך תהפכו את חופשת החג לחינוכית ומעצימה

14.4.2016 / 11:51

הילדים בחופשה וגם האווירה בבית יותר משוחררת. אבל כל זה לא אומר שאפשר להשתחרר לגמרי מהמסגרות החינוכיות. הנה כמה הצעות לשילוב בין אטרקציות ובילויים לחינוך ולמידה

חופשת חג הפסח היא אמנם הזדמנות נהדרת לבלות עם הקטנטנים אבל אסור לשכוח שעבורם מדובר בשבירת שגרה ארוכה במיוחד שעלולה לערער את המסגרת החינוכית אליה הם רגילים. נכון, המורה או הגננת נתנה כבר את המשימות לחג ואפילו לא מעט שיעורי בית, אבל מי כמונו המבוגרים יודע שאווירת החופש חזקה מכל משמעת.

אז מה עושים? ממשיכים לחנך אבל בדרכים יצירתיות יותר. חוץ מקביעת לוחות זמנים להכנת השיעורים או חוברות הצביעה, קיימת האפשרות לשלב בין האטרקציות והבילויים בחג לריענון ושינון חומר הלימודים ואפילו למידת דברים חדשים, מעניינים לא פחות. הנה 6 אופציות לבילוי שלא רק יפיגו את השעמום אלא גם יפעילו את הראש.

מוזיאון הרכבת חיפה. יח"צ,
מוזיאון הרכבת בחיפה. אוסף קטרים וקרונות מכל התקופות/יח"צ

בילוי משפחתי במוזיאון הרכבת

מאז קו הרכבת הראשון בשנת 1892 בין יפו לירושלים ועד היום, הרכבת היא כלי התחבורה המרתק ביותר בישראל. הרכבת פעלה בתקופות סוערות והייתה עדה לשלטון העות'מאני וממנו לשלטון המנדט הבריטי ועד להכרזת מדינת ישראל, כל זאת דרך שתי מלחמות עולם וסכסוכים מקומיים רבים.

ביקור במוזיאון הרכבת יחשוף בפני הילדים את העבר המרתק של רכבת ישראל ויציג את אוסף הקטרים והקרונות מכל התקופות, כמו גם כלי עבודה, ציוד וחומרים ששירתו את הרכבת בארץ בפיתוחה והפעלתה במגוון תחומים. בין חומרי הארכיון המוצגים ניתן למצוא גם לוחות זמנים וכרטיסים עתיקים למגוון יעדים במזרח התיכון כמו דמשק, ביירות וקהיר. המוזיאון שוכן בבנייני האבן של תחנת הרכבת חיפה-מזרח.

מתי: בימי חול המועד בין השעון 8:00-16:0
כמה: 15 שקלים לילד מגיל 5 ו-30 שקלים למבוגר.
למידע והזמנות

מוזיאון המדע - חיפה. יח"צ,
מדעטק. משחק טריוויה משעשע ונושא פרסים לכל המשפחה/יח"צ

המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל – בפסח השנה יתקיים שפע פעילויות מיוחדות, ביניהן, בלשי מדע - משחק טריוויה משעשע ונושא פרסים לכל המשפחה שיתקיים ברחבי פארק המדע, סדנאות יצירה – סדנאות לבניית ערכות מדעיות, לילדים מגיל 6 ומעלה, סינמטריקס – סיור וירטואלי בתוך הגוף האנושי בהמחשה באמצעות סרטי תלת-ממד ופגישה עם דינוזאורים.

מתי: בין התאריכים 23-30 באפריל. בלפור 12, הדר הכרמל, חיפה
כמה: ילד על גיל 5 חינם ומבוגר – 89 שקלים
למידע הזמנות

פסח ירוק במרכז תיאטרון בובות חולון

פסטיבל "עיצוב ירוק" מציע הפנינג לכל המשפחה של הצגות וסדנאות יצירה, המבוססות על שימוש חוזר והענקת חיים חדשים ומלאי דמיון לחפצים ולחומרים שאנחנו עושים בהם שימוש יומי.

בנוסף, יתקיימו סיורים תיאטרליים במוזאון לאמנות תיאטרון הבובות ויועלו ההצגות 'המורה ציפורה' (תיאטרון הקרון), 'שלומק'ה וצמח הפלא' (תיאטרון בובו-במבוק) 'היה היה פעם' (תיאטרון ג'ירפה) ועוד. בסדנאות היצירה יוכלו הילדים ליצור בובות ודמויות ממכלי חלב, דלעת ושקיות ניילון.

מתי: חול המועד פסח 24-27 באפריל
כמה: 100-50 שקלים לאדם כולל כניסה למוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות
למידע והזמנות: 03-6516848

צריף בן גוריון. חנן אפשטיין, ספק 500
צריף בן גוריון/ספק 500, חנן אפשטיין

בונים את הנגב מבוץ

בצריף בן-גוריון, שבקיבוץ שדה בוקר, מגשימים את חזונו של דוד בן-גוריון ומזמינים להגיע אל האתר במהלך חג הפסח ולהקים את הנגב מבוץ על גבי מפת ענק שתונח במתחם. בתים, כבישים, מפעלים, סירות במפרץ אילת ושלל מבנים עשויים בוץ כמיטב דמיונם של המבקרים, יטפסו מעלה מעלה בימי חול המועד, עד שתושלם הקמתו של הנגב כולו.

במהלך הביקור יחשפו המבקרים לסיפורים מימי ראשית הנגב – איך הוא החל ולאן התפתח ועד כמה חזה דוד בן גוריון את העתיד. בנוסף, ביום שלישי, ה-26.4, בשעה 15:00 תתקיים ללא תשלום ההופעה של טוביה צפיר: "סבא טוביה – סיפורה של מדינה".

מתי: במהלך חול המועד, ראשון עד רביעי 8:30-17:00, שישי וערבי חג 8:30-14:00, שבת וחג 10:00-16:00.
כמה: בימים ראשון-שני, 24-25.4.16 - 15 שקלים לילד (עד גיל 18) ו-20 שקלים למבוגר לאדם. הפעילויות כלולות במחיר הכניסה.
למידע והזמנות

מיני ישראל.
מיני ישראל. הצגות ילדים חינוכיות

תיאטרון אורנה פורת במיני ישראל

מיטב ההצגות החינוכיות מבית תאטרון אורנה פורת, ביניהן מחסן השטוזים של דתיה, מבצע סבא, גלי, זהבה ושלושת הדובים, פסטיבל החיות, האוצר שאינו נגמר וחברים על הגשר, מחכות לילדים במתחם מיני ישראל במהלך חג הפסח, כמו גם חווית למידה והתנסות בתיאטרון אינטראקטיבי, סדנת פנטומימה, יצירת מסכות, כתב חידה חוויתי נושא פרסים והפתעות נוספות.

מתי: במהלך חול המועד למעט יום ה-28 באפריל.
כמה: 35-69 שקלים לכרטיס לילד מגיל שנתיים.
למידע והזמנות: אתר מיני ישראל

סוד הגן של תמר. צילום מסך
סוד הגן של תמר. סדרה חינוכית ב-yes/צילום מסך

צפייה חינוכית מול המסך בבית

כן, לפעמים אין חשק לצאת ולעמוד בתורים ובפקקים ונוח יותר להישאר בבית. במקרים כאלה, טוב תעשו אם תדליקו את הטלוויזיה ותשבו יחד עם הילדים מול התכנים החינוכיים של ערוץ yes עם מי לגדול ואפילו תתרגלו איתם את המשימות והתרגילים.

וואלה! NEWS בשיתוף yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully