וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ליל הסדר: איך תדאגו לסדר משפחתי גם בבוקר?

וואלה! NEWS בשיתוף yes

7.4.2016 / 8:51

הורים לקטנטנים חווים זאת מדי בוקר: התארגנות הבוקר ויציאה מהבית בזמן היא משימה קשה יותר מקריעת ים סוף. אבל היא לא אמורה להיות כזאת. כך עושים זאת נכון

ילדים רבים. ShutterStock
כללים ברורים וסדר קבוע ימנעו מחלוקות ובזבוז זמן/ShutterStock

אצל הורים רבים הזמן הכי מסובך לתפעול הוא הבוקר. אצל רוב המשפחות הבקרים לחוצים ויש קושי ממשי לנהל את הזמן כהלכה, להספיק להתלבש, להלביש, להאכיל, להכין כריכים, לצחצח שיניים ולצאת מהבית בזמן.

אבל כמו שהשמש זורחת מדי בוקר, כך גם הבקרים לא יפסיקו להגיע וכדאי ללמוד איך לתפעל אותם בצורה הכי יעילה שיש עם כמה שפחות כעסים, עצבים ואיחורים.

חוק העזר הראשון הוא להחליט על כמה כללי יסוד משפחתיים שילוו באפן קבוע את התנהלות הבוקר. הכללים האלה משתנים ממשפחה למשפחה אבל הרעיון הוא לקבוע סדר בוקר שחוזר על עצמו, ולהעביר לילדים את המסר שאצלכם בבית - ככה נראה הבוקר.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בהתנהלות בוקר זורמת שתסייע בעמידה בזמנים וביציאה שלווה מהבית (באופן יחסי, בכל זאת בוקר).

קודם אתם אחר כך הילדים – כשאתם ניגשים

לארגן את הילדים אתם כבר צריכים להיות מאורגנים בעצמכם. קומו מוקדם יותר, לפני שמעירים את הקטנים – תתקלחו (אם אתם נוהגים להתקלח בבוקר), תתלבשו ורק אחרי שאתם מאורגנים – גשו לארגן את הילדים.

הכינו את בגדי הילדים ערב קודם

נושא הלבוש ובחירת הבגדים יכול לגזול זמן רב, להלהיט ריבים ולגרום לעיכובים. יש ילדים, גם בגיל הרך, שעומדים על כך שהם אלה שיבחרו את הבגדים ולכן עדיף שיבחרו את הבגדים לפני שהם הולכים לישון ויסדרו על הכסא בחדר. כך תימנעו מלנהל משא ומתן על הנושא בבוקר. הדגישו בפני הילדים שהבגדים שהם בוחרים בערב הם הבגדים שהם לובשים למחרת ולא משנים את ההחלטה אחרי שמתעוררים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סדר פעולות קבוע

לפי מה שנוח להתנהלות האישית שלכם החליטו על סדר משימות קבוע של בוקר. לדוגמה: קודם מתלבשים ואז אוכלים, מצחצחים שיניים, שוטפים פנים ומסתרקים, נועלים נעליים ויוצאים.

ילד אוכל דגני בוקר. ShutterStock
ארוחת הבוקר היא לא זמן לוויכוחים/ShutterStock

לקבוע את האסור והמותר

הבקרים הם מטבעם לחוצים. צריך להגיע לגן, לעבודה לבית הספר של הגדולים. אין זמן לבזבז ואין פנאי. צריך להיות ברור לילדים שלכם מה מותר להם לעשות בבוקר ומה אסור. את הכללים אתם צריכים לקבוע לפי תפיסת עולמכם ומה שנוח לכם.

בבית אחד לא ייראו טלוויזיה בבוקר בשום מצב, ובאחר המרקע הוא כוח עזר שמאפשר להורים להתארגן ולהכין כריכים. בכל מקרה הילדים שלכם צריכים לדעת מה כללי הבוקר בבית שלהם.

מועד ארוחת הבוקר

זה לא הזמן להתווכח על מה אוכלים היום ואם אכלת את המלפפון או רק את הלחם בלי כלום. ארוחת הבוקר היא לא זמן לוויכוחים. אם הילדים שלכם בררניים החליטו על תפריט קבוע שיהיה מוסכם על הילדים ועליכם והיצמדו אליו. ניתן להכין לוח שבועי בו תרשמו מה אוכלים מדי יום או להחליט על ארוחת בוקר קבועה (למשל דגני בוקר עם חלב, לחם עם גבינה וירקות).

מומלץ להחליט על הדברים עם הילדים כדי לזכות בשיתוף פעולה ולא לעשות זאת מתוך כפייה. עדיף לא להרגיל את הילדים לאכול ארוחת בוקר באוטו בזמן הפיזור למסגרות. ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום ולמען הבריאות והצלילות כדאי שכולם יאכלו בבוקר משהו מזין ובאופן מסודר.

כריכים

כמו עם ארוחת הבוקר. אם הילדים שלכם בררניים החליטו על תפריט שבועי והיצמדו אליו. זה גם זמן ללמד את הילדים גמישות, כי לפעמים בדיוק נגמר הקוטג' או הגבינה צהובה והילדים יצטרכו ליישר קו עם השינוי מבלי לאבד את זה. כמו שאומרים – ככה זה בחיים.

סבלנות

הדברים אמורים לתקתק טוב יותר אם תנהגו על פי כללים קבועים, אך יש דברים בלתי ניתנים לשליטה ויהיו עוד משברים. נסו לגלות כמה שיותר סבלנות כלפי אירועים בלתי מתוכננים (כמו התקף זעם ובכי). בדרך כלל בעזרת יחס סבלני וסלחני הם יחלפו מהר יותר ויגרמו לכם לאבד פחות זמן.

סדרו את התיקים בערב

בין אם מדובר בתיק לגן או תיק ביה"ס – אל תשאירו את הסידורים לבוקר.

לתכני yes עם מי לגדול היכנסו ל –yesVOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully