וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעשו זאת: חמישה צעדים שיעזרו לכם להרדים את התינוק

וואלה! NEWS בשיתוף yes

1.11.2016 / 15:40

תינוקות סובלים מבעיות גזים, כאבי צמיחת שיניים ורגישים לסביבה, כך שאין פתרונות קסם, אבל בהחלט אפשר ליצור להם תנאים טובים יותר שיסייעו להם להירדם היטב ולישון טוב יותר. חמישה כללים שכדאי לזכור וליישם

תינוק. ShutterStock
מה שמתאים לתינוק אחד לא בהכרח יצליח כשמדובר בתינוק אחר/ShutterStock

ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה, אבל בלילות התמונה קצת שונה. הקושי רב צץ כשהורים רבים מנסים להרדים את התינוקות, או מתעוררים מספר פעמים במהלך הלילה. נענוע מתמשך על הידיים, שינוי תנוחות, סוגים שונים של מוצצים, מוזיקה ואפילו סיבוב במכונית - כל האמצעים כשרים כדי שיהיה אפשר לחזור לישון, אולם לא תמיד השיטות האלה מצליחות. ברשת יש לא מעט סרטונים בהם נראים הורים מרדימים את התינוק בתוך דקות ספורות בעזרת ליטופים עדינים של נייר מגבת או נענוע בשיטות מסוימות, אבל מה שמתאים לתינוק אחד לא בהכרח יצליח כשמדובר בתינוק אחר. כשליש מהתינוקות סובלים עד גיל שנתיים מבעיית שינה, מתקשים להירדם לבדם ומתעוררים באמצע הלילה.

נכון, תינוקות סובלים מבעיות גזים, כאבי צמיחת שיניים ורגישים לסביבה, כך שאין פתרונות קסם, אבל בהחלט אפשר ליצור להם תנאים טובים יותר שיסייעו להם להירדם היטב ולישון טוב יותר. אז מעבר לסבלנות וקור רוח, מה עוד צריך לדעת ולזכור כדי להרדים את התינוקות בתחילת הלילה או במהלכו?

תינוק בוכה. ShutterStock
כשליש מהתינוקות סובלים עד גיל שנתיים מבעיית שינה/ShutterStock

שגרת פעולות כהכנה לשינה

שעות העבודה הארוכות והרצון של ההורים למצוא מעט זמן פנוי לעצמם גורמים לא פעם לכך שבבתים רבים אין שגרת ערב ברורה עבור הילדים. כשמדובר בתינוקות כדאי מאוד ליצור להם רצף פעולות שיהווה הכנה לשינה עבור הגוף והנפש. מקלחת בשעה יחסית קבועה, ואחריה הנקה או ארוחה מבקבוק, החשכת החדר, השמעת מוזיקה רגועה, עיסוי, שיר ערש, או כל פעילות קבועה ושקטה שאהובה על ההורה והילד יכולים לסייע.

תנאים סביבתיים מתאימים

הכלל הלא כתוב הוא שיש להלביש את התינוק בשכבה אחת מעבר למה שההורים לובשים, אולם לעתים הורים נוהגים להתעלם מכך שייתכן כי לעולל קר מדי או חם מדי. לטמפרטורת החדר יש השפעה על יכולתו של התינוק להירדם. טמפרטורה גבוהה מדי עלולה לגרום לו לצמא והתייבשות, או לחילופין חדר לא מחומם היטב יגרום לו לסבול מקור. ודאו כי החדר נעים לשהייה, אינו חם או קר מדי והתינוק לבוש בבגדים נוחים ולא מסורבלים שמתאימים לטמפרטורה ולשינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זוג ישן עם תינוק. ShutterStock
בבתים רבים אין שגרת ערב ברורה עבור הילדים/ShutterStock
לא מעט הורים מרגילים את תינוקם להירדם במהלך ההנקה או להתרגל לתנועה של נדנוד, והתינוקות מקשרים את ההירדמות לכך והופכים זאת לתנאי

בלי ידיים, ורק במיטה

הנטייה הטבעית של הורים רבים היא לחבק את התינוק מיד כשהוא בוכה בלילה, לנענע אותו וללכת איתו. לא מעט הורים מרגילים את תינוקם להירדם במהלך ההנקה או להתרגל לתנועה של נדנוד, והתינוקות מקשרים את ההירדמות לכך והופכים זאת לתנאי. מגיל חודשיים ואילך כדאי להרגיל את הילד להירדם לא רק בהנקה או על הידיים, וליצור כלים אחרים שירגיעו אותו דוגמת טפיחות קלות על הגב או מוזיקה מרגיעה ברקע. רצוי שהתינוק יתרגל להירדם במיטה שלו מיד בהתחלה כשהשאיפה היא שיירדם בה כמעט מדי לילה ויקשר בינה לבין שינה. תינוק שרגיל להירדם במיטתו יישן בה טוב יותר ויוכל להירדם בה בקלות יחסית.

ניקיון וסדר

כדי שהתינוק יוכל להתרכז בשינה, הקפידו להחליף לו חיתול לפני ובמהלך השינה, והזיזו ממיטתו חפצים שעלולים להסיח את דעתו מתהליך ההירדמות או להפריע לו בלילה.

סבלנות, מגע והדרגתיות

חשוב לזכור שתינוקות בני כמה שבועות זקוקים לקרבת ההורים, וכדאי לדחות את שאר העיסוקים ולהיות במחיצתם ככל הנדרש עד להירדמותם. תינוקות מתקשים להתמודד לבדם עם מצב של בכי וחוסר אונים, כך שחום, אהבה ומגע ירגיעו אותם. רצוי לשבת לידם, להניח יד, ללטף או לשיר בקול שקט. עם הזמן התינוק יתרגל לתהליך והוא יתקצר, עד שלבסוף רק הנוכחות ההורית בחדר תרגיע אותו ובהמשך כבר יצליח להירדם לבדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully