וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש סיבות שיגרמו לכם להרשות לילדים לאמץ כלב

וואלה! NEWS בשיתוף yes

31.10.2016 / 16:32

רוב ההורים חושבים מיד על החסרונות כשהילד עומד מולם ומבקש בתחינה לקחת את גור הכלבים הביתה. לפני שמסרבים, כדאי לדעת מה אתם וילדיכם מפסידים אם שוב תענו ב"לא" נחרץ

נערה מחבקת כלב האסקי עם עיניים כחולות. Nata Sdobnikova, ShutterStock
אל תחשבו רק על החסרונות, כי היתרונות רבים ומשמעותיים כשמדובר בילדים/ShutterStock, Nata Sdobnikova

כל הורה עמד במצב הזו, בו מול עומד ילדו ומתחנן בקול "בבקשה, אפשר לקחת את הגור הביתה?". ברוב המקרים התשובה תהיה "לא" נחרץ. רוב ההורים חושבים מיד על החסרונות. הטיפול יקר ודורש השקעה כספית, תנאי הדירה לא מאפשרים לכלב מרחב מחיה מספק, הבית מתלכלך משיערות שנושרות, שהייה ארוכה מחוץ לבית מחייבת פתרונות ובסופו של דבר אלה שמטיילים עם הכלב השכם בבוקר ומאוחר בערב.

אבל כדאי לדעת שיש לא מעט יתרונות בכך שתאפשרו לילדים לגדל חיות מחמד בכלל וכלב בפרט. אמנם מדובר בהכללה וכל מקרה הוא לגופו, אך מחקרים התפתחותיים ורפואיים הוכיחו כי ילד שגדל עם חיית מחמד הוא ילד בריא ושמח יותר, שנהנה מאינטראקציה חברתית טובה ומערכת חיסונית טובים יותר מילד שגדל ללא חיית מחמד.

הנה חמישה יתרונות שאולי יגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שמסרבים לילדים, ובכל זאת לאמץ חיית מחמד:

הורים כיום עובדים שעות ארוכות וילד שגדל עם כלב בבית לא מרגיש בדידות, ההפך - הימצאותו של הכלב נותנת לו ביטחון שאינו לבד ויש מי שיכול להגן עליו ולשחק איתו

רגישות וביטחון

בעידן שבו הילדים מבלים הרבה שעות מול המחשב או הסמארטפון, טיול ומשחק עם הכלב הם דרך מצוינת לגרום להם להרגיש. ילד המגדל כלב מפתח מערכת יחסים שבה הוא אמפטי כלפי החיה, הוא קשור אליה רגשית ומסוגל להבין טוב יותר את האחר וצרכיו. ילדים אלה גם מראים אהבה ואכפתיות יותר מילדים אחרים. הורים כיום עובדים שעות ארוכות וילד שגדל עם כלב בבית לא מרגיש בדידות, ההפך - הימצאותו של הכלב נותנת לו ביטחון שאינו לבד ויש מי שיכול להגן עליו ולשחק איתו.

בריאות טובה יותר

מחקרים הוכיחו שאנשים שמגדלים בבית כלב או חתול נהנים מבריאות טובה יותר. הטיולים היומיומיים והמגע עם בעלי החיים משפרים את המערכת החיסונית, מפחיתים את כמות האלרגיות, גורמים לתחושת רוגע, לב בריא יותר וחיי חברה פעילים יותר. בעבר האמינו שהפרווה של הכלב או החתול גורמת לילדים לפתח אלרגיה ואסתמה, אבל מחקרים הוכיחו שההפך - ילדים הגדלים בבתים שיש בהם חיות עם פרווה נמצאים דווקא בסיכון נמוך יותר לסבול מאלרגיה ומאסתמה, ותינוקות שנולדו לבית עם כלב או חתול הם בסיכון נמוך יותר לסבול מאלרגיה לחיות אלה.

כלב מלקק פניו של ילד ומחכך את אפו. ShutterStock
ילדים הגדלים בבתים שיש בהם חיות עם פרווה נמצאים דווקא בסיכון נמוך יותר לסבול מאלרגיה ומאסתמה/ShutterStock
ילד שיודע כי חובה עליו להוציא את הכלב מיד עם שובו מבית הספר, או למלא לו את קערת האוכל כדי שלא ירעב, מבין היטב את גודל האחריות שיש לו על חייו של יצור אחר

חוש אחריות מפותח

ילדים שמבינים כי חייה של חיית המחמד תלויה בהם ובהתנהגותם, מבשילים מוקדם יותר מילדים בני גילם, ומבינים שבריאותו ושמחת החיים של הכלב או החתול היא פועל יוצא של התנהגותם אליהם. ילד שיודע כי חובה עליו להוציא את הכלב מיד עם שובו מבית הספר, כי הכלב מחכה בקוצר רוח לטיול זה, או למלא לו את קערת האוכל כדי שלא ירעב, מבין היטב את גודל האחריות שיש לו על חייו של יצור אחר. כשילד חש שכלבו שמח לקראתו והולך אחריו לכל מקום, הוא חש ביטחון עצמי ואמונה עצמית רבים יותר.

דרך טובה להוציא אנרגיה

ילדים אוהבים לרוץ, להשתולל ולהמציא לעצמם הרפתקאות שונות. עבור ילדים בגיל הרך כלב או חתול הם למעשה "משחק" תמידי, ודרך מצוינת לגרום לזאטוטים הקטנים והתזזיתיים למצות את המרץ שלהם.

לחוש חום ואהבה

חיות מחמד תמיד שמחות לראות אותנו, לא כועסות עלינו וכשהילד מצוברח הן יודעות להעניק לו חום וקרבה פיזית שמיטיבות עם מצב הרוח. למגע עם בעלי חיים יש השפעה מרגיעה וממתנת, וגדילה לצד כלב או חתול מאפשרת לילד לפתח את מנגנון הוויסות העצמי של הרגשות טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully