וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, ילדים בדרך: איך מלמדים ילדים להיזהר בכביש?

27.10.2016 / 10:12

אחד הנושאים שדורשים הכוונה דקדקנית במיוחד הוא זהירות בדרכים. ילדים, יש לזכור, יתקשו לדעת בזמן אמת כיצד לנהוג ולפיכך כדאי לנקוט צעדים שירעננו את דמיונם ויגבירו את הזכירות

ילדים חוצים כביש. ShutterStock
חשוב שילמדו להשתמש בחושיהם כדי להרגיש בטוחים/ShutterStock

גם אם המחשבה ההורית הטיפוסית לא תודה בזה – לעולם אגן על ילדיי – המציאות מוכיחה אחרת. ילדים בגיל הרך עדיין מתנהלים בחזקה מוחלטת של הוריהם אבל אין טעם להתכחש לעובדה שעוד מעט הם ידרשו את עצמאותם. אחרי שמסתיים שלב ההכחשה ותמו מאבקי השליטה, כדאי וצריך לצייד אותם בכלים מתאימים שילוו אותם בבגרותם ויסייעו להם להמשיך בחייהם, ויפה שנה אחת קודם.

אחד הנושאים שדורשים הכוונה דקדקנית במיוחד הוא זהירות בדרכים. לא, אין טעם בשינון תמרורים וחקי תנועה אלא הכרה ראשונית של רעיון הבטיחות והטמעת זהירות ולא פחד. ילדים, יש לזכור, יתקשו לדעת בזמן אמת כיצד לנהוג ולפיכך כדאי לנקוט צעדים שירעננו את דמיונם ויגבירו את הזכירות. כך תעשו את זה נכון.

למדו אותם להשתמש בחושים

גם אם הם לא תמיד יזכרו את סדר הפעולות הנכון לפני חציית כביש או צעידה לצדו של כביש סואן, חשוב שילמדו להשתמש בחושיהם כדי להרגיש בטוחים. למדו אותם את המשמעות של רכב צופר, את החלפת הצבעים ברמזור, את רעש הרכבים כסימן לכביש ראשי, מה חשיבות הפסים על מעבר החצייה וכו'. הזכירו להם את החוק: בכביש לא ממהרים ואם לא רואים, לא עוברים.

עצור בטרם תעבור

בשלב השני, הם חייבים ללמוד להסתכל. שננו את החשיבות של עצירה מוחלטת על שפת הכביש בטרם חצייה, גם אם הרמזור מורה לעבור. תרגלו איתם מעבר כביש מרומזר וגם כבישים שכונתיים שקטים יותר שאינם מרומזרים. הקפידו על מבטים לצדדים וזיהוי סכנות מתקרבות. החוק הוא חד משמעי: לפני כביש עוצרים. גם אם הכדור מתגלגל לעברו השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילדים חוצים כביש. ShutterStock
אין טעם בשינון תמרורים וחקי תנועה/ShutterStock

עכשיו מהצד של הנהג

כדי לחזק את חוויית הלמידה, הקפידו להמשיך ולשנן את הכללים גם במהלך הנסיעה ברכב. הדגימו להם כיצד אתם, כנהגים, עוצרים לפני מעבר חצייה ומאפשרים לילדים לעבור בבטחה. שבחו התנהגות אחראית על הכביש והסבירו טעויות שזיהיתם בהתנהלותם של הולכי רגל אחרים.

מהי תאונה

אתם תישאלו על כך, אז אין טעם להסתיר את הנושא. הסבירו לילדים מדוע קיים רמזור ומהו תפקידם של קווי הפרדה. אל תחששו להסביר מהי תאונת דרכים – "מפגש בין שני רכבים" ופגיעה של רכב בהולך רגל – בלי תיאורים קשים מדי. כמובן שחשוב שהקטנטנים ייגעו מדוע אתם מתעקשים על חגורת בטיחות ברכב ותפקידה בעת מצבי מצוקה.

להשתמש בידיים

למדו את הקטנטנים להשתמש בידיים כשפה מוחלטת בכביש. אם בכוונתם לעבור וכלי הרכב התקרב יתר על המידה למעבר החצייה, למדו אותם את הסימונים הבסיסיים הנהוגים. הזכירו להם את החוק: תמרורים אנושיים חשובים יותר.

וואלה! NEWS בשיתוף yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully